سما المصري لـ شيرين عبد الوهاب

سما المصري لـ شيرين عبد الوهاب: الله يرحم كنتي فاكرة الكريسماس أيس كريم

شهد موقع التواصل الاجتماعي الخاص بالصور والفيديوهات، وصلة ردح متبادلة بين الراقصة سما المصري لـ شيرين عبد الوهاب ، بسبب الفيديو الذي تم تداوله أمس الاثنين، للفنانة شيرين في أحد حفلاتها في لبنان.

وكانت إحدى المعجبات المتواجدات في الحفل الغنائي، في بيروت، طلبت من شيرين عبد الوهاب غناء أغنية “ماشربتش من نيلها”، إلا أن رد الفنانة المصرية شيرين كان مفاجأة وصادم للبعض، حين قالت لها: ” لا هيجيلك بلهارسيا.. اشربي مياه … أحسن “.

  سما المصري لـ شيرين عبد الوهاب

سما المصري لـ شيرين عبد الوهاب

 

ومن جانبها، خرج الفنانة سما المصري، بنشر صورة للفنانة شيرين عبدا لوهاب، للرد على ما قالته والذي يعتبر إهانة للمصريين، فقالت سما المصري على الصورة التي نشرتها: “دي صورة الأخت الفنانة شيرين أيام ما كان عندها بلهارسيا، أيام ماكانت بتشرب من ميه النيل قبل ما تتعلم انجليزى وتعرف تقول اسم الميه المعدنيه بالإنجليزى، اللهم يرحم كنتى زمان، وكنتى فاكرة الكريسماس آيس كريم انتى اللى قلتيلى كده فاكره؟”.

وأضافت سما المصري، عبر حسابها الشخصي على إنستجرام: “مصر بتمسى عليكى بصورتك القديمة دى وبتقولك اوعى تنسى نفسك لانك لو نسيتى المصريين مابينسوش، سبحان العاطى الوهاب بعد الشبشب والقبقاب يابنت عبد الوهاب، لو مش عاجبك البلهارسيا عشان انتى ماتستحقيش تقعدى فى مصر”.

وتابعت سما: “طبعا الحبيبة هيقولوا لي بصي للبسك الأول، أيوه بلبس كل حاجه وحشة في نظركم بس لا أهين بلدي واللي يهين بلدي أقطع له لسانه حتى لو آه ياليل، ليل أسود ياشيخه عليكى لما تتريقي على بلدك، اخس على الفلوس اللى بتغير النفوس”.

وأردت أيضًا: “أيوه هي المياه الصفرا دي هي دي اللي كنتس بتشربيها اللي كلها أملاح دي، دي فعلا اللى تليق ليكي، ياتروحي لبنان ياترجعي تشربي المياه الصفراء المملحة يا تعتذري لمصر، مصر اللي عملت منك فنانة وتعتذري للمصريين كلهم، ملعون أبو الشهرة ياشيخة اللى نستك أصلك وأهلك وبلدك، دا انتى مفيش دم ولا إحساس ولا أى حاجة”.

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *