نقل ميرهان حسين للمستشفى

شاهد| نقل ميرهان حسين للمستشفى.. وهذه أول صورة لها

نشرت الفنانة الشابة ميرهان حسين عبر حسابها الرسمي على تطبيق تبادل الصور والفيديوهات القصيرة «إنستجرام» صورة لها في المستشفى، مما تسبب في حالة من القلق بين جمهورها

ووفقًا لما أكدته النجمة ميرهان حسين فإنها تعاني من الإجهاد أو آلام صحية جديدة، إلا أنها رفضت الكشف عن طبيعة مرضها، ولماذا احتاجت لتلقي العلاج داخل إحدى المستشفيات، وهل تمر بحالة من الإجهاد نتيجة ضغط العمل أم أنها تعاني من مشكلات صحية أخرى، لكنها حيرت جمهورها برسالتها التي كتبتها وأرفقتها مع الصورة.

فقد كتبت ميرهان حسين في منشورها عبر «إنستجرام»: «أولا الحمد لله على كل شيء…ثانيا انا عايزة اقول إن الصور أو الفيديوهات اللي فيها مظاهر سعادة مش معناها إن الحياة كلها ضحك وفرح».

 

أولا الحمدلله على كل شئ… ثانيا انا عايزه اقول إن الصور أو الفيديوهات اللى فيها مظاهر سعادة مش معناها إن الحياة كلها ضحك و فرح.. ومش معنى إن السوشيال ميديا وسيلة تواصل بين الناس إن إللى بيتعرض فيها هو كل جوانب حياة أى حد ده جزء بسيط منها وانا شخصيا كنت بختار أعرض جوانب إيجابية من حياتى و لقطات فرح ما هى إلا مجرد جزء من أيامى زى أى إنسان بيعدى عليه وقت حلو ووقت وحش ..فرح و حزن و مشاكل .. مرض و يأس و نجاح.. محدش مبسوط علطول ولا حد حزين علطول. و للناس إللى بتشوف الأمور بسطحية بقول كلنا بشر بنعيش بمشاكلنا و بنتعايش وساعات كتير الضحكة بتخبى دمعة و المظاهر خداعة…

A post shared by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on

 

وأضافت: «ومش معنى إن السوشيال ميديا وسيلة تواصل بين الناس إن اللي بيتعرض فيها هو كل جوانب حياة أي حد ده جزء بسيط منها وانا شخصيا كنت بختار أعرض جوانب إيجابية من حياتي و لقطات فرح ما هي إلا مجرد جزء من أيامى زي أي إنسان بيعدى عليه وقت حلو ووقت وحش .. فرح وحزن ومشاكل.. مرض ويأس ونجاح.. محدش مبسوط على طول ولا حد حزين على طول.

واستطردت: «وللناس اللي بتشوف الأمور بسطحية بقول كلنا بشر بنعيش بمشاكلنا وبنتعايش وساعات كتير الضحكة بتخبى دمعة والمظاهر خداعة…»

وبدأ بالفعل متابعوها يتساءلون عن مغزى هذه الرسالة، وهل تقصد أنها تشعر أنها محسودة؟ أم أنها تريد عرض جانب آخر من حياتها غير الذي تعودوا عليه؟

من جهة ثانية قام بعض متابعيها بانتقادها بسبب رسالتها، حيث قالوا إنها ليست نجمة كبيرة حتى يقوموا بحسدها، وأنها إذا كانت تقلق من الحسد بهذا الشكل، فعليها أن تتوقف عن نشر صورها التي تبدو فيها وكأنها تتنزه في أماكن فخمة.

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *